måndag 9 november 2009

PIM-bloggen blir PIM4-resurs

Jag låter nu bloggen leva vidare som resurssida för de som vill gå vidare till PIM 4, eller de som kan tänkas vara intresserade av pedagogiska IT- och webbresurser i största allmänhet.

Jag har låtit alla som nått PIM 3 på Vinstagårdsskolan stå kvar på sändlistan för att få notifieringar (facebook-ord :) om när bloggen uppdateras. Vill du tas bort från den sändlistan meddelar du bara mig, så fixar jag det.

Jag har så smått börjat skissa på PIM-nivå 4. Det innehåller främst Excel och ljudredigering. Ljudredigeringsmomentet ska inte avskräcka någon tycker jag, det är mycket enklare än det låter, särskilt om man använder den webbaserade programvaran Myna. Se videon här (jag återkommer snart med en lite utförligare beskrivning av vad PIM4-uppgiften går ut på):


6 kommentarer: